Våra arrangemang

Hammerdals IF har aktiviteter och arrangemang i många olika former under året. Här finns arrangemang för alla åldrar, färdigheter och smaker. Alltifrån motionstävlingar, matcher, uppvisningar till bingo och allehanda kulturevenemang.

Bingo

Hammerdals bingo har funnits sedan 1966 och har blivit ryggraden i föreningens ekonomi. Bilbingo och inomhusspel.

När: Vecka 16-41

Företagscupen

Innebandyn är stor i Hammerdal och därför är det inte så konstigt att företagscupen i just innebandy har blivit mycket populär.

När: I början av januari

Hammerdalsspelen

En anrik skidtävling som genom åren varit bland annat VM-test och nationell tävlingspremiär för den svenska eliten. Idag är Hammerdalsspelen en ungdomstävling.

När: Januari eller februari

Joelmässan

Föreningens i särklass största evenemang är och har varit Joelmässan som arrangerats åren 1946-1993 samt från och med 2011. Folkfest med karnevalståg, tävlingar, artister, knallar och mycket mer.

När: Alltid vecka 33

Joelmilen

Löpartävling i samband med Joelmässan med banor runt Hammerdal. Passar både för motionären och tävlingslöpare i alla åldrar. 10 km, 5 km, 2,5 km, 1 km samt stafett på 4×1,5 km står på programmet.

När: Söndag vecka 32

Joeltrampet

BMX-tävling för barn och ungdom i samband med Joelmässan. Klasser för åldrarna 0-6 år, 7-11 år och 12-15 år.

När: Söndag vecka 33